Att köpa

Så här handlar du

  1. När du vill köpa ett föremål antecknar du artikelnumret för föremålet, t ex AHG123.
  2. Beställning med artikelnummer görs via e-post till order (at) ahg.se.
  3. Fraktkostnad är 53 kr. Beställer du många föremål kommer e-post med uppdaterad fraktkostnad. Fri frakt på smycken vid beställning inom Sverige.
  4. Skriv dina adress- och personuppgifter. Skriv även din e-postadress och mobilnummer (för paketavisering).
  5. Du kommer att få en orderbekräftelse via e-post som bekräftar att vi har mottagit din order.
  6. När du mottagit orderbekräftelsen betalar du med Swish, Paypal eller till bankkonto.
  7. När din betalning kommit in får du ett e-postmeddelande med en leveransbekräftelse i samband med att dina produkter lämnar vårt lager, vanligtvis efter 2-5 dagar beroende på ev. helgdagar.
  8. Leverans sker med postnord eller Schenker.


Ångerrätt – enligt distansavtalslagen
Som kund har du alltid 14 dagars ångerrätt enligt Distansavtalslagen. Läs mer här:  Konsumentverket om ångerrätt

Om du ångrar ditt köp och skickar tillbaka en produkt till oss betalar vi tillbaka ditt köpbelopp senast inom 10 dagar. Som kund betalar du själv eventuell returfrakt, och ångrad produkt ska alltid returneras i väsentligen oförändrat skick samt i originalförpackning med tillhörande emballage. Konsumenten ansvarar för risken vid returfrakt; denna risk innefattar bland annat att produkten skadas eller kommer bort under frakt. Företag har inte rätt att returnera en produkt om produktförpackningen har öppnats.


Leveransvillkor
Moms på begagnade varor ingår med 0% i det angivna priset. Vi levererar alla produkter och tillbehör i samarbete med postnord eller Schenker. Kostnader för frakt och försäkring står Köparen för.


Leveranstid
Leveranstiden är normalt ca 2–7 arbetsdagar. Vi gör alltid allt vad vi kan för att hålla den uppskattade leveranstiden, för att du ska få hem dina föremål så snabbt som möjligt. Ibland kan det dock ta lite längre tid än beräknat. Men vi levererar din beställning så fort vi bara kan.


Transportskador
Om en transportskada skulle uppstå ber vi dig att göra en anmälan om skadan direkt till transportföretaget. Vi följer Konsumentverkets riktlinjer och anmälan ska göras inom skälig tid efter det att köparen märkt eller borde ha märkt felet. Det är därför viktigt att du avemballerar och inspekterar dina produkter noggrant. Behåll gärna produktens emballage så att detta kan besiktigas. För företag gäller att anmälan om transportskador ska ha inkommit inom sju dagar.